Monday, March 26, 2012

bile aku nek hangin

aku mmg sorg yg cepat baran...sgt hanggin org nyer..suke marah2..suke majuk...tp kalau aku marah2 n majuk..jgn sesapa bani pujuk..bio aku cool down sendiri...x kira la sapa pn...even ngan anak2 pn aku da nek tgn..x kisah la si abg or si adik...sama dpt..n sama rasa...sbb tu la aku x leh nk jg anak2...sbb penyakit hangin aku dtg..


pagi td..aku kejut kan syafiq..as usual dia akan merengek...ckp ngantuk la...aku kejut dia kul 6.30...sbb aku nak soh dia tdo kat bwh smp kul 7...coz pas aku mandi x de la aku kena nek atas p kejut kan dia..x de makna aku nak turun nek tangga..tp ms aku mandi tu aku dgr dia merengek kat luar toilet..soh aku popok dia br dia leh tdo...aikk aper ke hal..mula la aku hangin...lahar gunung berapi aku mula la meletus...x pasal2 aku simbah dia air kul 6.45...aku soh tdo x mo..soh popok bagai..da pagi aku nak mandi..nak makeup lagi..pas 2 nak mandi kan dia..nak siap kan dia...ha amik kooo...lum kul 7 air da kena siram..smbil tu toksah kata la...cubit...tonyoh pala...pukul...lempang semua dia merasa la pg td...kira nyer sore aku je dgr kat tmn tu pagi2 bute...aku ni da la sibuk nak mandi...kejor masa sbb nak mandi kan dia plak kul 7...aku kena makesure b4 aku mandi kan dia aku da siap makeup semua la...sbb aku nak kuar umh kul 7.15...hari2 ni la rutin aku...ari ni dia wat peel lagi...dia punya melalak..mintak ampun...nangis hingus abis semua bj sekolah dia...lantak situ..aku mls nak pikir...aku semak pala..hari2 bgn nak nangis..x paham aku aper yg dia nak...menguji kesabaran...kadang2 lagi la..siap soh aku anto dia p skul...kadang2 leh la aku ikut peel dia...tp pagi td..aku jd PEMURAH...pemurah ngan cubitan...


letih oooo kalau kiter je yg urus kan semua...pgi2 aku urus kan anak2...blk keja aku terus kena p umh bby sitter amik anak2...kira nyer aku ni cam bionic women..wakkakka...smp umh nengok laki ngh baring nengok tv...wahhhh..saya senyap lagi..terus ke dapur masak..rendam ayam yg beku tuh..potong sayur (ni balik kang aku nak mesen cili kering..nengok semua agenda aku da susun dr opis..hahhahhah)...settle msk nak magrib gak la..pas makan n solat semua...nengok homework anak..layan si kecik...laki nengok berita...aku gosok bj keja aku..kul 10 aku nek tdo...kul 6.30 bgn tdo...haaa..cam tu la rutin aku hari2...


aku paham pozi yg jg budak2 time tdo..means dia yg bgn tuka kan lampin..dia yg bgn buat kan susu..bkn aku x syukur...tp tah la...aku just nak ckp..kadang2 kiter pompuan ni..x kan sentiasa leh buat semua keja2 yg kat umh..nak2 wanita yg da bekerja...sometimes kiter nak rehat..nengok tv...baring2...mls masak..mls kemas umh...tp bile org keliling pn x paham...kite nak wat cam ner...tu yg x pasal2 anak dpt penampor jepun pagi2 bute....


moral of the story...SAYA MALAS MASAK MLM NI...SAYA NAK MESEN CILI AJE....

3 comments:

Unknown said...

AKU DAPAT BYGKAN KO PELEMPANG SI SHAFIK TU CANE...haha..adui kejam ko..tp kan aku pn suka lempang si kecik tu bile setan menyerang,,rutin ko sama la cam aku cuma aku lmbt skit kua dr umah utk g antar zara n g opis....oh yea aku kena bgn kol 6 ngantau laki aku plak huhu...selalu berangin bile mengejutkan dia..pagi2 dah baran...pastu dia lak baran ngn aku jika kua umah lambat n bdk sekolah dah mula kuar mmg jem la..semua jem..aku ni lak extra work tau manje..semua aku buat hadoi...time mlm pn aku nukar pempers bagai..melayan rengekan zara n dia jugak lg la cepat tua aku..x sememeh dah ni..kulit kodut2...pastu laki aku kata la..duit satos balen SPA tu sedekah kt org tu ke aku mls nk menjawab..klo jwb kang lg bedosa besa aku kan. ha lantak la..ni nk masuk dua huhu..ngn opis yg akan berpindah jauh tu tatau la..aku pn riso drive pepagi buat aku ngantuk msa driving. tah la..aku berserah je..
saba je la manje..hidup org pmpuan ni penuh dugaan...blem anak2 beso lg..klo dah besa lagi la buat pangai..mmg kena sesah je la alamatnye.kuikuikui

manjer best said...

wakakkakak..kannnnn menguji kesabaran...dulu ms kiter skul x pikir pn akan jd semua ni..wakkakka..ms skul sibuk nak keja..da keja gatai nak kwin..da kwin nak anak...anak da beso cam ni lak...layan lak laki..tp aku mmg solute la ngan ko..hampir 100% ko wat semua...aku dpt bygkan..wakkakkaka..anggap je dugaan kan puja

ko nnt beware tau..kalau time preggy ni lagi hormon ngantuk kiter membiak..drive bebaik...tu la kan senang kalau arap tu ada lesen..x la semua nyer kat bahu ko...sian ko...tp aku pn sian kat diri aku gak..waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Unknown said...

haha tq la pujian n saranan ko tu insyallah aku torai the besttt