Monday, October 4, 2010

fenin

sabtu...

pg dpt panggilan dr my sis..ibu msk GH..emengency....penyakit dia dtg blk (kencing berdarah)...tah x paham aku doc ni..ari 2 ckp da ok..ni kena blk...sj je la 2 GH x mo bt operation..nak tangguh2 kan kes...standard la 2..gomen kan...tp aku x dpt nak p jenguk ibu kat GH sbb da ada agenda len..bkn aku x dulu kan mak sendiri..tp kena la igt...anak cik senah bkn aku sorang...aku p umh ayah de kat bkt jalil...opn hse cum majlis doa selamat dia nak p mekah laki bini...smg ayah de n cik de selamat p n blk...sihat sejahtera...dpt menunaikan ibadah ngan sempurna...

ahad ...

p opn hse ngan ayu..umh mek...1st time dpt kumpul ngan team ni...actually bkn team aku n ayu pn...cam ner nak ckp yeh...maksud aku bkn team close la...yg dtg ms 2...aku , ayu , zila , nor , ilah (laki bini) , wani (laki bini) , mus (laki bini)...2 pn da cukup buat umh mek riuh rendah....as usual...semua sibuk nak bcakap....

igt kan pas p umh mek nak p nengok ibu kat spital...tp x larat lak...da la serabut nak cr parking kat GH,wad ibu lak padat giler,panas..x de tpt duduk...standard la 2 gomen..da mcm trademark depa lak...ibu still x dpt katil..dok kat katil (ala katil yg nak usung p labour room 2..)ngan almari x de...table letak mknanan x de...mmg suck khidmat GH ni...kalau spital private mesti ibu da operate...n x alami semua ni..tp tah la..aku da fobia pas semua yg jd...now not my turn tuk pikir semua ni...anak cik senah ada ramai kan...sila rujuk pada yg tua dulu...bio la ape owang nak kata...sbb depa x alami ape yg aku rs...yg aku harap..ibu cpt sembuh...

4 comments:

puja said...

haHA..ko ni g la suh anak cik senah yg lain tu hntr kat spital private.kan sonang. huluq duit je senyum la nurse2 kat sane tu. asal x hntr kat spital segamat? ke kes ibu ko tu x der 'coverage' kat hspt segamat? emm apa2 pun aku doakan ibu ko sihat mcm dlu..

manjer best said...

ontah la puja..aku da x mampu nak pikir...nak2 pasal duit...semua cam nak diam je kalau sebut pasal duit..bosan aku...da kak ita yg rekomen kan kat hkl..x yah kuar duit...tp mmg kali ni aku x mo pikir..bio turn depa...

puja said...

sape jaga ibu ko? ayah ko leh ke dok spital tu? setahu aku org pompuan je yg dibenarkan jaga..tp HKL punye rules tatau la pulak. emm diorg x cukup duit la tu kot..sabar je la..kos perubatan mmg tinggi. klo dr awal ibu ko beli insuran senang skit nk tampung..

manjer best said...

ibu aku jg diri sendiri...ada ke mama emon (ko kenai dak yg kami jg anak dia dulu)..soh aku jg mak aku kat spital...aku dok jap je puja kat kusi..kaki da bengkak...ini kan nak tdo atas kusi..ilang akal aper...kak ita mcm biasa la..anak ramai katanyer...kak yg plak anak kecik...
tah aku x paham nape ayah aku x amik insuran mak aku dulu2....ni dok sibuk amik insuran tuk adik aku...baik buat insuran tuk bini..nak2 bini 2 x keja kan..anak2 pandai2 la depa nak amik bile da besor n da keja...len la kalau btl2 mampu kan...