Tuesday, March 8, 2011

lahir lah anak mummy yg chumilll...

(nmpk x lebam kat muka bby??...)

syukur alhamdulillah aku selamat melahirkan seorg bby gurl yg sgt comel (bg aku la..semua mak2 di dunia ni puji bagai nak rak anak2 depa..n aku pn x terkecuali..wakkakaka) cukup n sempurna sifat2 nyer...



n kali ni saat kelahiran agak mudah..maybe sbb aku penah melahirkan sebelum ini...igt lagi ms ari 2...1st time aku cuti...(kalau x aku da ada kat opis da time 2..tp sibbaik aku da cuti..kalau aku kat opis..alone..sapa lak angkut aku p spital...huhuh..) pg 2 bgn cam biasa...pozi lak bgn lmbt..dlm kul 10 br dia bgn...n masa 2 la br kuar tanda..(sib baik dia x p keja lagi..mcm tau2 je aku nak deliver da..)kul 10.30 terus cargas p bangi...lam keta aku da rs sakit..dlm 5min sekali...tp lex je lagi..(konon2 perasaan je la..cittt..smbil 2 lam ati pikir..kalau da 5min sekali sakit..bkn da nak banak da ker...mmg sah aku blur ms tuh..hahah)..smp spital dlm 11.15...trus msk laboor room...doc check da 8cm...terkujat cengkerik aku..hahhaha...ms2 ngan x beyakk lagi...nurse pn kelam kabut la msk kan ubat...doc kata beyakk sekali je...sbb kalau pas 2 rs nak beyakk lagi..maksudnyer nak banak da..sbb kalau da 8cm bile2 ms je leh pussshhhhhhhhhhhhhhh...doc check lagi,bby da mkn taik dia...n tali pusat da lilit kat leher dia..so ngan kuasa tenaga gaban level 9...aku paksa tuk meneran...bby kuar je(kul 12.39)...agak eran..sbb bby x cry....huhuhuh...dlm mamai2 aku tanya pozi nape bby x nangisss...nurse bwk je kuar bilik br bby cry...n br la aku leh lena tdo..



da msk wad..pozi ckp bby lebam...aku x leh nak nengok bby..sbb bby dok lam bilik khas..bby x leh bwk kuar..n org x leh msk..doc pantau jantung n paru2 dia...pozi dpt nengok dr luar je..hari 2 aku mmg x leh nengok bby n pegang dia..esok nyer br...nurse bg aku msk bilik bby..n try bg breastfeed...sedey ngok keadaan dia..muka lebam..mata putih dia jd merah...lidah jd hitam...sorry syg...slh mummy yeh lambat kuar kan syira...ms 2 mcm2 aku pikir...kalau benda ni semua kekal..mcm mana..n doc pn explain la...kesan ni semua akibat tali pusat terlilit...darah x dpt mengalir ngan lancar kat bhgn kepala dia...n kesan lebam 2 akan hilang...lam ati tawakal je..janji semua nyer back 2 normal...kiranyer syira ni lahir package la...lilit tali pusat..makan taik..salin kulit...semua la habis dia pulun...(bile aku sng deliver,bby lak yg tanggung azab...)
sian anak mummy...

No comments: