Thursday, December 22, 2011

hari ni ITU LAH SEJARAH NYER

hari ni..tarikh ini 22/12/11 genap setahun syira lahir..puteri kesygan ku..(even da penah aku nek tgn kat dia nih..wakkakak...nek tangan babab kat punggung dia jer..)...igt lagi aku time skrg ni kul 8.44pg...aku da x p keja...memandang kan due aku 25/12...smlm nyer aku masih bekerja..pg ni aku da kerap p toilet..rs nak berak2..tp aku anggap normal..sbb biasa la pg2 aku mmg membuang...pozi still tdo...aku siap kan bekpas dia..smbil lex2 buat sudoku..(ni la paberet aku time preggy syira...buat sudoku n bc novel hihihihi...)


dlm kul 10 pg aku rs nak membuang lagi...tp ada tanda kat underware aku...pozi yg siap nk p keja..aku ckp cam da kuar tanda je...terus aku anto syafiq umh bby sitter...pozi call opis dia ckp nak cuti...sib baik jln nak ke bangi x jam..tp perut aku da strt sakit...aku pn buat biasa la...x de la nak terpekik telolong ke..wakakkaka...lps dr tol bangi..aku try kira brp kali gesaan tuh...sbb aku x tau pun pasal kira2 gesaan nih..sbb aku rs 10min sekali aku rs sakit...(kalau 10min bukan da tiba masa meh??)...seyes aku mmg x tau cam ner nak kira...smp spital lbh kurang kul 11lebih...terus msk labour room...doc tanya bile start sakit..tanda bile kuar...smbil doc tanya tu..aku sempat men sudoku dlm labor room...

doc kata da nak tiba ms ni...n doc pecahkan air ketuban...sbb doc check je..bukaan aku da 5cm...perghhhhh..gile cepat...pas 2 doc da kelam kabut..aku pn x paham depa ckp...istilah sains ni la...n bukaan aku bukak ngan cepat kali ni..doc pn explain la kena percepat kan sistem PUSH aku...sbb ada problem sikit...bby da makan taik...aku pn rs kali ni aku push cepat...sakit tu mmg la..sbb kali ni aku mmg x smpt nak request epidural..wakkakka...kul 12.39tgh hari bby kuar...bby kuar je..aku x dgr dia nangis...doc ckp ...leher dia lilit ngan tali pusat...nurse terus bwk kuar bby...aku masih x dgr sore dia...aku tanya doc..bby x ape2 ker??...aku soh pozi p nengok bby...tp pozi x mo..dia nak tunggu aku..aku yg da mamai2 still tanya doc..bby cam ner...x dgr dia nangis pn...pas 2 dr jauh aku dgr bby nangis...doc mmg la x leh nak p nengok bby..sbb dia kena handle aku..nak jait la ape la...pas dgr sore bby..br aku tdo...kul 2 br aku di bwk ke ward...lama gak aku tdo...gile kentang...smp kat ward pozi bisik...anak ok..sihat..tp x leh nengok..sbb dia kena msk lam KOTAK...doc pakai kanak2 dtg kat aku n explain ...bby kena masuk dlm kotak sbb kena pantau jantung n paru2 dia..sbb dia kuar hampir lemas...so semua x dbenar kan nengok bby...sedey...tp aku buat2 lex...puja call..ak call...hiburkan ati aku...hihih..semua cam x de ape2 berlaku...sbb benda ni aku berdua je kat spital..mak bapak lum dtg..adik beradik pn x dtg lagi...mlm br depa semua dtg...ngn memek muka masing...tanya...'nape muka bby cam 2?'...aku pn kompius la,sbb aku lum nengok bby...nape ngan bby...sifat dia x cukup ke...aku da mula riso...tgh mlm aku soh pozi snap pic bby...aku nak nnegok..pozi kata x yah la..esok je nengok...aku pn tdo x lena nk nengok bby...esok pg...aku kena p bilik bby(ala tpt bby2 semua di kumpulkan tuh)..tuk bg breast feeding...bile bby smp..aku sian nnegok dia...sgt kesian...ape la dosa adik kan...salah mummy ke..kuar lambat adik...smp adik terlilit tali pusat...bby muka lebam...mata putih dia merah..lidah dia hitam...doc kata kesan ni semua akibat oksigen x smp kat otak...n kesan2 ni semua akan ilang dlm 2 3 minggu...mudah2 an....ms tu mcm2 aku pikir..iya la org pas deliver..silap2 leh meroyan..wakkakka...aku pn pegang kata2 doc tu..mudah2an semua nyer boleh ilang...ptg nyer aku kuar spital...mak n ayah aku dtg..siap ngan nina..n SEKALI LAGI NURSE TU TANYA...ORG NAK PEGANG BBY X DE KE??aku pn jwp..x per la da biasa akak pegang sendiri...dlm keta aku nangis lagi...nasib aku sm mcm ms aku deliver kan syafiq...kesian anak2 aku..n kesian aku...

(syira ms dlm bilik pantauan...)

ok da tu citer sedih..now anak mummy da beso...da setahun..tp lum pandai jln..gigi da tumbuh byk...anak mummy comel...engkau la racun..engkau la madu...

masih nmpk kesan lebam


after deliver..

2 comments:

UmiZahran said...

Anak aku pn xjln lg manja.. Setakat meniti2 je.. Tp u sh babysitter dh 2-3 langkah.. Kat umah ni dia segan kot... Hehehe

manjer best said...

intan..hahhaha..dia malu nak tunjuk ngan ko kots..wakkaka..tp org kata anak pompuan mmg lambat..abg dia dulu lum setahun da pandai jln..tp till now abg dia ckp pelat...wakakakka...adik dia ni becok..tp lmbt jln..jgn kata nak meniti...bdiri pn takut2 lagi..huhuhuh