Wednesday, December 21, 2011

nilai erti TERIMA KASIH

x berharap sgt....just terkilan

just nak citer...tpulang nak bc or tak..bkn rekaan..tp reality...
awal bln dec ari tu aku bwk anak sedara aku qistina shop brg2 sekolah...(FIRST TIME ok)...b4 ni mmg aku berkira sikit ngan family ni..tp x per la..yg salah mak bapak dia...aku as makcik depa kena la layan depa seadanyer...memula pozi mmg x bg aku beli brg2 budak2 tuh...tp aku ckp..'x per la,maybe rezeki depa thn ni' so aku bwk la qistina tuh..siap ada LIST BRG NAK BELI kooo aku budget nak beli tuk qistina n nina jer..sekali qaseh nye brg pn ada...SIAP ADA BRAND...pensel nak stadler..color pencel nak LUNA...weii igt aku ni cop duit...kakak aku sorg ni suke take advantage atas kebaikan aku..memula aku plan nak beli kasut je tu depa berdua....iniiiiiiiiii....stationery pn aku beli..tuk semua tu aku berhabis 300lebih...then k.yg plak beli kan jam tuk qistina 100hinggit...wei bdk darjah 3pakai jam 100hinggit...pls imagine ok...

da siap shop aku anto qistina blk umh dia..abg ipor aku ada...dia msk kan semua brg2 kat dlm umh...TANPA UCAP TERIMA KASIH..then aku anto qistina kat umh bby sitter dia...pn TANPA TERIMA KASIH(kalau bdk2 aku x kisah...mmg paham pn..x penah ckp terima kasih)....then till now..kak ita x cakap pn TERIMA KASIH kat aku..sbb beli brg2 sekolah anak dia...or dia igt INI TANGGUNGJAWAB AKU TUK TANGGUNG ANAK2 DIA...SBB DULU DIA DA BERABIS TANGGUNG AKU MS KAT KOLEJ DULU....silap beso ok...dia x tanggung aku..setakat bg $50 seminggu (tu pn kalau aku da beria2 mintak)...

ni la payah nyer ORG YG X BERDUIT tp berpura2 AWAK TU KAYOOO benar...dia ngan laki dia..sama je peel BIO PAPA ASAL BERGAYA....

4 comments:

Unknown said...

adui toingg pening pale aku klo kena cam ko nih? ko xyah la baik sgt even adik badik pn leh perang besa u see??? tanpa ada ucapan TQ is a big matters n problem..hoho,,pls stop doing a good thing to the pepel that not know how to wish u a THANK You thing ok? thats it..full stop manje. x yah dah nyakitkan ati tau..ishh

manjer best said...

puja...thanks atas nasihat ko...but mcm ko ckp ngn aku ari 2..x suke..x suke aku pn..aku ni baik sgt...try nk amik ati depa...but depa nnegok aku ni likes..MANJA MAKIN KAYA MAKIN NK BELAGAK...(ayat ni qistina n nina penah ckp ngan aku depan2...'SBB MAMAM MANJA BERLAGAK' ms tu depa br sorg tadika sorg darjah satu...so budak sekecik tu da tau ayat BERLAGAK..ko rs dia belajar dr siapa..??seorg anak sedara ckp kat makcik dia cam 2...ape ko rs???but aku still maafkan depa..coz y...coz aku tau depa tu bdk kecik...depa akan ikut aper org besor2 ckp...sbb dia x tau maksud ayt tu jahat or baik...

yg aku tau...aku jd cam skrg pn..aku x penah mintak bantuan depa...sekali aku da buat cam ni..n ni yg aku dpt..pas ni aku kena pikir 10001 kali..wakkakakka...aku x akan berkira ngan org yg baik ngn aku...beza dowh...aku banjer ANAK SEDARA..ngn aku banjer brg2 ATUL...smp aku kompius sapa family aku sbnrnyer...

Unknown said...

kih kih...adauiyai..tu la psl sb pikir anak sedara kan? aku pn x leh nk kato ape sb ko ni sgt baik kat anak2 sedara ko.emm niat membantu je la..klo perangai diorg mcm tu ko nasihat kan lah sb bdk2 ni ikut kata..lebih2 lg kat org yg selalu bantu n baik ngn diorg..@least bile ada org ngaja diorg ckp ko belagaks tu diorg akan jwb balik apa yg ko ajar haha..
emm tu la aku pn rasa fam aku dah mcm fam ko la..haha..ko belanje atul melampauz..tp anyway aku sgt mengingati apa jugak kebaikkan ko thdp fam aku.thanks a lot beb.moga lg murah rezeki ko.muahz

manjer best said...

puja..ko kan kwn baik aku...hihihi..n ko kan tau semua problem aku..hihihi..sbb tu aku syg ko n family ko..hihih