Monday, May 25, 2009

tenangkan ati kat melaka

kan aku ada story yg aku majuk kn...now nak story tindakan drastik kami..
sabtu pg bgn je dr tdo..aku ajak pozi p jln2 (holiday) nk p pd or melaka..then pozi ckp p melaka..dasat ooooo siap bwk bj,redha je la kalau ada otel (area bandar melaka) ke x...kalau x de aku da plan dok chalet je.. (kat area pengkalan balak)..ni dlm usaha nak mendamai kan prsn memasing...pusing2 satu melaka..puas ati la..tp otel dlm town semua penuh..(coz masa 2 org singh ada semayang kat kuil depa kat town 2..2 yg fully book 2..)p pengkalan balak..adoii yaiii pantai dia x cun sungguh,chalet aper tah lagi...last2 patah blk p town...pikir punya pikir dok air keroh je,otel seri malaysia..(2 je yg ada bedal la..sapa soh walk in jer..len kali booking dulu...) x ape gak dok sini..aman sikit x bising...sunyiii je...(nnt kalau ada ms aku d/load kan pic..) mlm dinner kat pantai aper tah mana nyer...x sedap langsung nama restoran 2..SENANDUNG MALAM...ni la kedai yg x best nak mampus yg penah aku mkn..nasik mentah 2...giler la..biler aku tyr aper menu special kat sini..dia leh jwp..special kat sini nasik goreng..hahhaha nak gelak aku..nasik grg aku pn leh bt..bile smp juadah nyer..spoil mood tul..aku x mkn...x de yg sedap...tobat x mo p kedai ni lagi...
aku dok semlm je...esok nyer lps check out..aku msk town blk, nk msk dataran pahlawan (ni mall br ni kt melaka...coz aku x penah msk..hihiih..dulu penah msk mahkota prade je..)pas 2 nek beca..p ronda2 1 melaka...pakcik yg bwk kami ni..punya la userfriendly...dia bwk p a famosa la...lagi tah ape2 aku pn x tau..rajin pak cik ni bercerita sejarah2 silam...aku yg bengap sejarah ni iya kan je..padahal 1 sejarah pn aku x tau...sib baik pozi pro...hahhahaha..kalau x malu jerk...
so 2 la ceritanyer n caranya aku menenangkan prsn marah 2..kena bwk family p bercuti..alhamdulillah la semuanyer ok...len kali leh p tpt len plak...doa2 kan la yer...

2 comments:

puja said...

weh ko g mlk kee?? emm melaka ok cuma kan susah nk cr tpt best2 tuk mkn! otel/chalet berlambak la..len kali bwk periuk nasi heheh

manjer best said...

hahahha...aku walk in je beb...redha je..sib baik x blk kl blk..hahhaha..bt malu je...